Tuesday, June 9, 2009

为了什么而活?

我不懂为什么会这样子想:为了什么而活?

可能是刚刚玩了facebook的一些测验吧!
问题是:who are you... really...
然后Your Result:Forsaken
Sometimes you wonder about this life... is it worth living for? Your experiences have tethered your heart, your woes weigh down on your soul. It is hard for you to fathom the reason behind the hardship... but somehow you find a way. Your deep understanding of pain results in an empathy for others who have experienced similar. You will be the last to judge someone for who they are and what they've been through. You put up walls to guard yourself; but when you let someone in, they are able to see what a deep and fantastic being you are.

我时常都会乱乱想一些奇奇怪怪的东西,真是奇怪。。不是我不想活,只不过想爽罢了。。

每个人应该都会有东西让他/她有活着的信念吧!那这就是:因为什么而活?我觉得我是亲情和友情让我有活着的信念咯!

那到底为了什么而活呢?我为了什么而活呢?
为了家人?为了朋友?为了爱人(虽然没有啦)?为了其他东西?
还有最多人会想的就是——为了自己。
那你真的有为自己而活?当你有家人,朋友,爱人时,哪里可能会为自己而活?
除此,有很多东西不由得自己控制的咯。。

那到底为了什么而活呢?还是不同的时候会有不同的东西让你为它而活?
那我现在为了什么而活?我很想懂,不然生活很像没什么意义。。


真的很像daib咯,想mai这些东东。。搞到我很像不要活了。。不过只是想罢了。。
i am a THINKER!!! XD

6 comments:

  1. 加油哦。生活只要快乐就是一种意义了。

    ReplyDelete
  2. haha...
    sumtimes i oso will think....
    WHY AM I LIVING?
    WAT DO I LIVE FOR?

    ReplyDelete
  3. 感觉上好像没为了什么而活
    但是如果现在让你死一定会有所留念
    活着就是让自己过生活
    这个生活可以任由自己去填满

    ReplyDelete
  4. jy: 那我的生活很有意义咯!!

    cindy: 原来我不是孤单的。。哈哈

    loi: 哇。。睿也是一个THINKER喔!好一个回复!谢啦!

    ReplyDelete
  5. 为你而活啦
    so nice de song~~

    ReplyDelete